German version below Solving complex problems within a short time is a special challenge. That not only holds true in politics but unfortunately also in daily business life. Procrastination, declining or deferring responsibility to others (often external consultants) is a common evil. Sounds familiar to you? Than you also know that these are, in most instances, no sustainable problem solving strategies. We consider problems as complex when a) a solution cannot be defined by a small project team but requires active collaboration of many experts. And when b) successful implementation of the solution depends on the willingness of the people involved.Examples span from strategy development and implementation, entering new markets, launching new businesses, transformation, to operational topics such as implementing a new IT system. If you want to address a complex problem quickly, consider these three suggestions: Take 5 minutes and call me at +49 (0) 162 2343 600 to explore if I can act as your catalyst, helping you to solve you complex problems much faster that you think is possible. Deutsche Fassung Eine besondere Herausforderung ist es, komplexe Aufgabenstellungen in kurzer Zeit zu lösen. Das gilt nicht nur in der Politik, sondern leider auch im Unternehmensalltag, wo wir Prokrastination (auf gut deutsch: Aufschieberitis) und die Verlagerung des Problems auf externe Berater häufig erleben. Klingt bekannt? Dann wissen Sie auch, dass beides meist keine nachhaltigen Strategien zur Problembewältigung sind. Wenn Sie komplexe Probleme anpacken wollen, müssen Sie drei Punkte berücksichtigen: Rufen Sie mich jetzt auf +49 (0) 162 2343 600 an, wenn Sie einen Katalysator brauchen, um Ihr komplexes Probleme schnell in den Griff zu bekommen.
Wir sprechen von „komplexen‘‘ Aufgaben, wenn eine Lösung nicht durch ein kleines Projektteam erarbeitet werden kann, sondern die aktive Einbeziehung vieler Experten erfordert und die Umsetzung nur mit Hilfe der Betroffenen gelingt. Beispiele aus der Praxis reichen von Strategieentwicklung und -umsetzung, dem Eintritt in neue Märkte oder Geschäftsfelder, der Transformation, bis hin zu operativen Themen, wie etwa der Einführung neuer IT Systeme.